banan logo
banan logo

Pro školy

Aplikované vzdělávání je koncept, který přináší praktické projekty ze světa IT do škol. Studenti i učitelé tak získávají velice cenné mnohdy nenahraditelné zkušenosti. Partnerům umíme pomoct i s vybavením a učiteli.
Boy pointing banana

Proč se zapojit?

short banan logo
Přinášíme praktickou náplň do hodin všem učitelům, kteří se studenty chtějí čerpat zkušenosti na reálných problematikách
short banan logo
Proaktivních učitelů a studentů není nikdy dost, akademie vám umožní s nimi navázat spojení
short banan logo
Co škola, to různé odbornosti, osobnosti a zájmy, týmy složené napříč obory, ročníky a typy škol mohou spolupracovat na společných projektech
short banan logo
Při zapojení ve spolupráci s komerčními partnery získávají studenti i učitelé v roli mentorů, finanční ohodnocení. To přináší studentům pádný důvod začít pracovat v oboru na který se připravují. A učitelům motivaci se v oboru, který vyučují dále odborně posouvat.

Chcete zapojit svojí školu?

Zapojte se

Školství vs IT

Stíhá vzdělávací systém reagovat?

Ne, ale není to dáno kvalitou pedagogů, ale dynamikou IT, dobrá práce pedagoga, často označována jako poslání, vyžaduje komplexní přípravu, včetně vysokoškolského vzdělání, čas věnovaný vlastnímu vzdělávání pak ale vylučuje znalost aktuálního IT a pedagog i při nejlepší vůli a sebevzdělávání, vyučuje historii IT. Pedagog je zvyklý na osnovy a učebnice, nic z toho však v IT neexistuje. SŠ přitom slouží vyššímu cíli, a to vzdělávání a komplexnímu rozvoji osobnosti studenta a pedagog je za to zodpovědný.

Existuje  konflikt mezi povoláním pedagoga a IT vzděláváním?

Myslíme si, že ano, časový horizont vzdělávání pedagoga je 5 let a časový horizont generační obměny IT je v řádu 3-5 let, významné změny se však odehrávají i v řádu měsíců a tento cyklus se dále zrychluje.

Je IT vzdělávání středoškoláků aplikovatelné?

Samozřejmě, právě díky výše uvedenému mají v mnoha případech studenti SŠ lepší znalosti a schopnosti, než ti starší, a jejich aktivní zapojení do praxe je smysluplné, protože mohou vytvářet zajímavá použitelná řešení a plnit i další ekonomicky efektivní úlohy.

Dochází již k aplikaci znalostí a schopností SŠ studentů v komerční sféře?

Ano, trend zaměstnávání stále mladších studentů, nyní již v kategorii 15+, je na vzestupu, komerční firmy je často využívají jako levnou náhradu běžných zaměstnanců.

Je nekontrolované pracovní zapojení a vydělávání studentů SŠ nebezpečné?

Spíše ano, ve věku 15 let se často jedná o nezralé jedince s teprve se vytvářejícím hodnotovým žebříčkem, pokud jim je nabídnuta dobře placená práce, stává se pro ně vyšší prioritou než vzdělávání, ale i více než společenský život, což vede k následné hodnotové a osobnostní deformaci.

Má tento existující konflikt systémů nějaké řešení?

Samozřejmě, že má, pedagog by měl nést především odpovědnost za komplexní osobnostní rozvoj studentů a jejich vzdělávání v relativně statických oborech, které lze standardizovat, jako je matematika, fyzika, jazyky, atd., pro které lze vytvořit osnovy a učebnice.

Jak na informační technologie?

Pro dynamické obory je pak nezbytné hledat partnery z komerčního světa a s nimi pracovat na projektech, které studenty učí především dlouhodobé kompetence, jako je schopnost samostatně se učit, spolupracovat ve skupině, práce s informací a umělou inteligencí, ale zodpovědnosti k dodržování kvalitativních a časových nároků na práci.
Preslova 72/25
Praha 5 – Smíchov
150 21
© Copyright 2023 - Czech IT Academy - All Rights Reserved
cross
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram